Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vzdělávání dětí se zrakovým postižením se zaměřením na hudební výchovu
Andrýsková, Petra ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Švandová, Martina (oponent)
Tématem této bakalářské práce je vzdělávání dětí se zrakovým postižením se zaměřením na hudební výchovu. Cílem práce je zmapovat současnou situaci vzdělávání zrakově postižených s důrazem na výuku hudby. Současná situace pak bude v práci porovnána s postupy, které byly při vzdělávání zrakově postižených dětí používány v minulosti. V teoretické části je nastíněna problematika vzdělávání žáka se zrakovým postižením, kde bylo čerpáno z přiložené literatury a vybraných odborných pramenů. Tato část se mimo jiné věnuje typům škol pro zrakově postižené, metodám výuky, ale také stručné etiologii zrakových vad a v neposlední řadě uplatnění zrakově postiženého člověka v oblasti hudby. Druhá (empirická část) práce je opřena o výzkum, který byl proveden na základě dotazníkového šetření a doplněn rozhovory. Výzkum byl vykonán ve školách, které se na vzdělávání zrakově postižených žáků specializují a kde pedagogové kladou důraz na hudební výchovu. Výzkumným cílem bylo zmapovat situaci týkající se vhodnosti metod při vzdělávání zrakově postižených a dále zjistit stav dostupnosti speciálních materiálů a pomůcek, které jsou využívány při studiu/výuce hudebně teoretických i hudebně-praktických oborů. Klíčová slova: zrakově postižené dítě, hudební výchova, Základní umělecká škola, konzervatoř, metody vzdělávání,...
Současné přístupy k výuce hudební výchovy na základních a středních školách a hudební nauky na ZUŠ
Šelmeczi, Jakub ; Tichá, Libuše (vedoucí práce) ; Marešová, Jiřina (oponent)
Tato bakalářská práce se předně zabývá moderními přístupy ve výuce hudební nauky na ZUŠ, a také výukou hudební výchovy na ZŠ a SŠ. V první kapitole jsou shrnuty základní pojmy nutné pro chápání celého systému hudebního vzdělání. Blíže zde rozebírám rámcový vzdělávací program ZŠ, SŠ a ZUŠ, který je základním stavebním kamenem při tvorbě školního vzdělávacího programu každé školy. Ve druhé kapitole rozebírám problematiku zápisů na ZUŠ, kde analyzuji hudební vlohy a způsoby jejich diagnostiky v kontextu zápisu na ZUŠ. V odborné literatuře je zápis na ZUŠ zmíněn pouze okrajově, proto jsem tomuto tématu v mé práci věnoval dostatečný prostor. Třetí kapitola pojednává o vnitřních a vnějších faktorech ovlivňujících výuku a shrnuje mou perspektivu na jednotlivé aspekty vyučování a vyučovací hodiny. Snažím se dále názorným způsobem předložit své zkušenosti a ty pak předat čtenáři. Čtvrtou kapitolu věnuji výzkumu, stanovuji hypotézy a vyhodnocuji nasbíraná data. V poslední kapitole detailně rozepisuji to, jak si myslím, že by na základě předchozích zkušeností a nově nasbíraných dat, měla být strukturovaná hodina hudební nauky. Podobný způsob výuky lze aplikovat i na hudební výchově na ZŠ a SŠ.
Možnosti uplatnění konceptu celoživotního vzdělávání v pražských základních uměleckých školách
Brejcha, Petr ; Tureckiová, Michaela (vedoucí práce) ; Šafránková, Jana Marie (oponent)
1 ABSTRAKT Tato práce řeší možnosti uplatnění konceptu celoživotního vzdělávání v základních uměleckých školách. Cílem práce je navržení základního modelu vzdělávání dospělých aplikovatelného v základních uměleckých školách. Zaměřuje se na analýzu odborné literatury v oboru celoživotního učení, všeživotního učení, dalšího vzdělávání, dále pak na analýzu strategických dokumentů Evropské unie a České republiky v oblasti celoživotního učení a dalšího vzdělávání. Na základě analýz těchto dokumentů a vnějšího prostředí je navržen model vzdělávání dospělých v ZUŠ, jehož aplikovatelnost v ZUŠ je ověřena výzkumným šetřením. Dotazníkové šetření zjišťuje existenci vzdělávání různých cílových skupin dospělých (laické i odborné veřejnosti) v pražských základních uměleckých školách, poměr počtu dospělých k mladším žákům a používané způsoby jejich vzdělávání. Strukturované rozhovory s pěti řediteli pražských ZUŠ objasňují konkrétní detaily procesu vzdělávání dospělých v ZUŠ a přinášejí další postřehy k tématu. Přínosy této práce jsou rozvoj koncepce celoživotního učení v oblasti základního uměleckého vzdělávání, uvedení možnosti využití uvolněných kapacit ZUŠ ke vzdělávání dospělých při předpokládaném postupném odlivu mladších žáků z důvodu prognózy klesající porodnosti v ČR a pojmenování pozitivních dopadů vzdělávání...
Vzdělávání dětí se zrakovým postižením se zaměřením na hudební výchovu
Andrýsková, Petra ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Švandová, Martina (oponent)
Tématem této bakalářské práce je vzdělávání dětí se zrakovým postižením se zaměřením na hudební výchovu. Cílem práce je zmapovat současnou situaci vzdělávání zrakově postižených s důrazem na výuku hudby. Současná situace pak bude v práci porovnána s postupy, které byly při vzdělávání zrakově postižených dětí používány v minulosti. V teoretické části je nastíněna problematika vzdělávání žáka se zrakovým postižením, kde bylo čerpáno z přiložené literatury a vybraných odborných pramenů. Tato část se mimo jiné věnuje typům škol pro zrakově postižené, metodám výuky, ale také stručné etiologii zrakových vad a v neposlední řadě uplatnění zrakově postiženého člověka v oblasti hudby. Druhá (empirická část) práce je opřena o výzkum, který byl proveden na základě dotazníkového šetření a doplněn rozhovory. Výzkum byl vykonán ve školách, které se na vzdělávání zrakově postižených žáků specializují a kde pedagogové kladou důraz na hudební výchovu. Výzkumným cílem bylo zmapovat situaci týkající se vhodnosti metod při vzdělávání zrakově postižených a dále zjistit stav dostupnosti speciálních materiálů a pomůcek, které jsou využívány při studiu/výuce hudebně teoretických i hudebně-praktických oborů. Klíčová slova: zrakově postižené dítě, hudební výchova, Základní umělecká škola, konzervatoř, metody vzdělávání,...
Výhody a nevýhody získávání vedoucích pracovníků z vnitřních lidských zdrojů
Kovaříková, Eva ; Trojanová, Irena (vedoucí práce) ; Lisnerová, Romana (oponent)
Závěrečná bakalářská práce se zabývá jednou ze složek personalistiky - získáváním zaměstnanců, a to konkrétně identifikací výhod a nevýhod získávání vedoucích pracovníků z vnitřních lidských zdrojů. Teoretická část vychází z odborné literatury a výzkumná část se zaměřuje na zmapování této problematiky v oblasti základního uměleckého školství. Dotazníkové šetření zjišťuje postoje ředitelů k výběru zástupce ředitele z vnitřních zdrojů školy a zároveň analyzuje výhody a nevýhody vnímané samotnými zástupci ředitelů. Následující tři interview rozšiřují odpovědi na výzkumné otázky z pohledu dvou zástupců z vnitřního a vnějšího prostředí a ředitele jedné školy. Práce srovnává výstupy odborné literatury k danému tématu s poznatky ze současného základního uměleckého školství. Klíčová slova: Personalistika, získávání pracovníků, získávání vedoucích pracovníků, vnitřní zdroje pracovníků, vnější zdroje pracovníků, základní umělecká škola, zástupce ředitele

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.